torsdag 3 september 2009

DAG 233

Hjärnan is back. Me too.
Känner hur kraften har återvänt.
Gick och firade med fem Cappuccino på ett café.
Träffade två Mediaprofiler.
De frågade vad jag gjorde nuförtiden.
Jag sa att jag firade återkomsten av min Hjärna och skrev en Blogg.

"Jasså kul.” sa de och smuttade på sina Bryggkaffe.

Tyst

"Jag läser aldrig Bloggar" sa den ene.

"Nej, usch, det är bara massa egon med åsikter. Precis som vi bryr oss" sa den andre och skakade på huvudet.
Han var Kritiker på DN.

"Det är så mycket Media nuförtiden." fortsatte den förste som var Programledare på något SVT program som gått i 300 år.

"Ja, sånt fruktansvärt Mediabrus man blir ju alldeles stressad" sa Kritikern

"Facebook och allt vad det heter." fyllde Programledaren i.

"Jag bojkottar Facebook." Sa Kritikern och tog ett stort bett av sin Morotskaka.

"Ja, jag med" Sa Programledaren.

"Usch. Vart är Världen påväg?" sa båda i kör, smuttade på Bryggkaffet, bet i Kakan, smuttade på Kaffet och tog en Påtår var.

Sen var det tyst en stund.

"Har du sett att Vemsomhelst kan bli Sommarpratare nuförtiden också" sa Programledaren plötsligt.

"Nej, usch, det är ju något man skall längta till" sa Kritikern och skakade på huvudet.

"Visste du att Dagens Ungdom (Nysvenskar inräkande) inte ens vet vad Sommarpratare är" sa Programledaren

"Är det sant?!! Det är Internets fel" sa Kritikern.

"Internet, ja, vilket Opium för Folket." sa Programledaren.

"Nä, tacka vet jag TEATER. " fyllde Kritikern i "Det känns fräscht."

"Fungerar fortfarande din Blindtarm" frågade jag.

"Vad har Blindtarmen med saken att göra?" frågade Kritikern.

"Nej jag bara undrar. Min tog dom bort för några år sen. Jag tror att dagens Kids föds utan en. Det är förjävligt"

Medieprofilerna skakade på huvudet, suckade och höll med.

Innan jag gick sa jag att det var väldigt trevligt att träffa dem och sen undrade jag om de fanns balsamerade på något museum i stan så att man kunde hälsa på dem och lyssna på deras spännande åsikter dagarna i ända.

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha... ha ha ha.... ha ha ha......
    Det roligaste jag läst på mycket länge!

    Varma hälsningar Siv Person.
    Fy fan säger jag...

    SvaraRadera
  2. En fråga till.
    Finns det någon anledning till att de drack brygg-kaffe, och inte nå´n nyare variant?

    Siv (igen)

    SvaraRadera