onsdag 19 augusti 2009

DAG: 244 (enligt den nya tidräkningen )

Det är något som inte stämmer.

Ingen verkar ha märkt att jag har varit häktad i fem veckor.

Ingen av mina grannar nämner något om mitt tillfälliga försvinnande.

Inte ens min lägenhet vittnar om någon frånvaro.

När jag kom hem i måndags förväntade jag mig en hög av post, tidningar, räkningar och några Inkassokrav.
Sånt som får en att känna sig viktig.

Men icke. Inte ens minsta lilla Direktreklam.

Jag tycks ha varit försvunnen ur alla grannars, företag, distributörers och systems medvetande.

Eller så har jag inte varit försvunnen alls.

Jag har hängt knäveck i mitt träkors hela dagen och funderat på om jag verkligen finns.

Det skulle vara en stor lättnad om jag kom fram till att jag inte gjorde det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar