torsdag 12 november 2009

DAG 203

The Dude aka "Den Japanske Mannen" har hållit mig vaken hela natten med sina frågor:

The Dude: Varför du Arbetslös?

Jag: Kulturpolitik.

The Dude: Brist på talang?

Jag: Självklart inte.

Tyst. The Dude antecknar. "Självklart inte Brist på Talang"

The Dude: Varför du så Lat?

Jag : Jag är inte Lat. Jag är Harmonisk.

The Dude (antecknar): "Harmonisk och Lat."

Jag: Harmonisk och Utsvulten. Inte Lat.

The Dude: Älsklingsmat?

Jag: Fett.

The Dude: Hobbies?

Jag: Förakt.

The Dude: Varför du här?

Jag: Varför du här?

The Dude: Jag här för att bli Slacker som du.

Jag: Jag är ingen Slacker. Jag är Instängd. I vanliga fall är jag ute och Erövrar Världen med min Begåvning. Varje dag.

Tyst en stund.

The Dude: Du är Slacker.

Jag: Jag är instängd.

The Dude: Slacker.

Jag: Instängd.

The Dude: Slacker.

Jag: INTE SLACKER! DÖRRJÄVLEN ÄR FÖRFAN LÅST! JAG KOMMER INTE UT!

Jag kastar mig mot dörren.
För att demonstrera. Hur låst den är.
Den åker upp. På vid gavel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar