fredag 13 november 2009

DAG 202

Fri.

Gick på min vanliga Yogaklass för att fira.
Det är jag och ett gäng 70 plussare med Gikt och Slitet Bäcken.
Jag brukar hänga med dom.
Den här gången var det Avslutningsfika.
Tanterna hade de gjort en Tårta gjord av Grädde, Smör och Gelatin och köpt ett Helrör Vodka som de gav Yoga läraren.
Hon tackade, bugade och sa "Aum Shanti".
Vi satt mitt i Salen och åt och snackade Liktorn, Hemorrojder och Bukfetma.Tanterna skrockade och klämde i sig Tårtan med sina Korviga Fingrar. Jag såg fram emot att åldras.

Sen pratade vi om vilka som får vara med på Tant Yogan.
Tanterna tyckte att de skulle få ha de bästa platserna eftersom dom är Tanter. Jag höll med.

Sen tyckte dom att man inte skulle få gå på kursen om man inte kom varje gång. Jag höll med.

Sen tyckte dom att man borde bannlysa alla under 60 eftersom de var för böjliga i lederna. Jag höll med. Och hoppades att de såg att jag var en Gammal Själ fången i en Ung Kropp.

Sen tyckte dom att man speciellt skulle bannlysa alla 30 åringar som kunde gå ner i Spagat och Andas.

Sen tyckte dom att man skulle bannlysa 30 åringar från Tunnelbanan också, eftersom de ofta stod ivägen med sina Barnvagnar. Och Mobiltelefoner.

Sen tyckte dom att man nog skulle bannlysa alla 30 åringar Överallt.
Eftersom de bara utnyttjade System, gick på Bidrag, Pratade för Högt, Ammade Offentligt och tog en massa Lebensraum från Tanterna.

"NÅGONSTANS MÅSTE MAN HA EN FRIZON!" skrek Tanterna och Hötte med Nävarna.

Sen vändes alla blickar mot mig.

"Absolut" sa jag. "Jag kommer just från en Källarlokal som till mångt och mycket liknar en Grav. Det var absolut en Frizon. Jag kan rekommendera den. Om ni inte får plats där så är jag säker på att Stadens Kyrkogårdar ställer upp. Om ni har tur kanske ni får dela grav med någon känd Skald från 1700 talet."

"Aum Shanti" sa Yoga Läraren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar