fredag 5 februari 2010

DAG 157

Lägesrapport:

1) Jag är fortfarande Träd på Moderna.
Tre dagar i veckan.
Måndag, Tisdag och Onsdag.
På Måndagar och Onsdagar är det Dagisklasser som slickar mig i Armhålan.
Eller petar fast Snorkråkor på den delen av min Stam som består av min Stjärt.
På Tisdagar är det Medelåldersmän som Krisar och vill ha en Kram.

Samtliga tror att jag är gjord av Wellpapp.

2) Jag är Gravid.
Allt tyder på det.
Ett litet problem bara.
Jag vet inte riktigt vem Fadern är.
Det finns Två Kandidater.

Kandidat Ett: Mellanchefen.
Han var på Moderna under Julen och stod och kramade mig i en kvart.
Sen upptäcket han att jag var på riktigt.
Då gick vi hem till honom.
Sen kom Frun hem. Hon är KulturVD.
Vi slogs en stund. Jag och Frun.
När hon hade golvat mig ringde hon tre Samtal och Svartlistade mig på Samtliga Kulturinstitut i Sverige.
Då hotade jag henne att gå till Samtliga Skvallertidningar i Sverige.
Då hotade hon mig med en Förskärare.
Då gick jag hem och la mig på mitt Träkors.
Jag har legat där sedan dess.

Kandidat nummer 2: The Dude aka Den Japanske Mannen.
Som jag har försökt göra barn med hela Julhelgen.
Eller på Julafton mest.
Sen åkte han till Japan.
För att avsluta sitt jobb och begrava den Den Japanska Morsan.
Han skulle vara borta tre veckor. Nu har det gått sex.
Kanske sitter han fast.
I en snöstorm.
På en flygplats.
Eller i sina Japanska Ambitioner.

4) På Måndag skall jag till Af Kultur Öst.
Jobbcoachen är tillbaka. Hon med.
Ingen vet var hon har varit.
Jag gissar att hon är: Väldigt Solbränd, Dränkt i TaxFreeParfym och har (förhoppningsvis) Ansat Mustachen på sin Överläpp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar