fredag 12 februari 2010

DAG 152

Tidig Morgon. Moderna Museet. Kontoret.
Medverkande: Jag och En Chef.

Chefen sitter i en Massagestol.
Jag sitter på en Uppstoppad Get.

Chefen: Du Kräktes på en Besökare Häromdagen.

Jag: Bara lite.

Tyst

Chefen: Du får en Varning. En gång till och du åker ut.

Jag: Tack. Jag skall tänka på saken.

Tyst.

Chefen tittar på mig. Länge.

Chefen: Vi söker en Överintendent och Chef till Moderna Museet.
Vi tänkte testa ett Nytt Grepp. Ta någon från det Absoluta Bottenskrapet.
Känner du någon?

Jag: Japp.

Chefen: Har du Goda Kunskaper i Engelska?

Jag: Mest Amerikanska Hälsningsfraser.

Chefen: Du börjar Nästa Vecka. På prov.
Vi antar dig som Praktikant från AF Kultur Öst.
För att du inte skall Tappa Fotfästet.
Glömma var du kommer ifrån.

Jag: Det har jag redan glömt.

Tyst en stund.

Chefen: Det är av största vikt att det här inte kommer ut. Är det förstått?

Jag: På sätt och vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar