tisdag 3 november 2009

DAG 210

Hjärnan är borta. Den har flytt. Via Kloakerna. Ut i frihet.
Jag försökte springa efter den men eftersom jag inte har ätit på tre dygn orkade jag bara resa mig upp, vifta lite slappt med handen och säga:

"Eh, du Hjärnan, kom tillbak.." Sen föll jag.
Jag låg i två timmar och stirrade i taket.

"Jävligt dålig stil" var de enda ord som kom över mina läppar.
"Jävligt dålig stil"

Efter ett tag ringde telefonen.
Jag svarade. Det var Hjärnan.
Jag frågade var den var.

"Ute och jagar" svarade den.

"Vaddå?" frågade jag.

"Vilt" sa Hjärnan. "Älg, Bambi och sånt. Vi behöver proteiner. "

"Älgar är ganska sällsynta på Södermalm" svarade jag.

"Jag märker det, men det finns gott om Bambi." sa Hjärnan.

Sen la den på.

Jag har inte hört från den sedan dess.
Jag har tappat räkningen på hur länge jag har varit här.
Jag börjar bli allvarligt fundersam över mitt mentala tillstånd.
I övrigt mår jag alldeles utmärkt tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar