onsdag 16 september 2009

DAG 231

Jag har jobbat åt Daniella Mendel-Enk i Tio dagar.
Tyvärr kan jag inte avslöja vad jag gjorde.
Eftersom det är vädligt hemligt.
Och Daniella Mendel-Enk är en väldigt hemlighetsfull person, full av integritet och värdighet. Speciellt i sitt konstnärskap.
Det enda jag kan säga är att hon dikterade och jag skrev.
Och så handlade det om Hennes Barndom.
Och en bok.
Som skall ges ut nästa år.
På ett av Japans Största Förlag.
De satsar halva sin budget på den där boken.

Jag tror att jag gjorde ett alldeles utmärkt Sekreterarjobb faktiskt.
Trots att jag är i total avsaknad av SimultanKapacitet.
Så det där med att lyssna och skriva samtidigt funkar inte för mig.
Så jag skrev mest. Det gick finfint.

De första elva åren var ganska ointressanta (jag sov mest när hon snackade) så dom hoppade jag över.
Sen började det hända saker. Jag har ingen aning om vad, men jag utgår ifrån att det jag skrev påminner om något hon sa.
Jag litar på att mitt undermedvetna har surfat in på hennes hemsida och "copy/pasteat" för fullt.

I utbyte mot mina tjänster har Daniella Mendel-Enk lovat att vara min mentor. Hon tror att hon har något att ge mig.
Det sista hon gav mig innan vi avslutade vårt samarbete för den här gången var ett motto:

"GRÄV DÄR DU STÅR" sa hon.

"Absolut" sa jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar