tisdag 15 december 2009

DAG 194

Igår på Moderna Museet.
Brun Kroppsstrumpa.
Peruk med Lövverk.
Jag är en Lönn.
Tio barn i 3-4 års åldern från Förskolan Fikonet.
En Hjärtlig Pedagog försöker få dem att dansa och sjunga sånger för att blidka Klimatgudarna och Växthuseffekten.
Ingen rör sig. Alla tittar på mig.
Jag tuggar Tuggummi.
Iövrigt står jag stilla.
En unge går fram och trycker på mitt bröst för att kolla om det låter.
Hon försöker fem gånger. Sen ger hon upp.
En annan drar i min arm för att se om den går av. Det gör den inte.
En tredje tar mitt Högra Pekfinger och petar sig i näsan.

Där går min gräns.

Jag : "Fan lägg av"

Samtliga barn från Förskolan Fikonet: "DU SVÄRDE! DU SVÄRDE! DU SVÄRDE! MAN FÅR INTE DET!"

Jag; " Det får man visst. Det är bara en myt era Pretentiösa Föräldrar hittat på."

Simon 4 år: "Man får inte säga så till Barn!"

Jag: "Nähä."

Tao
4 år: "Det kan Desillusionera, Såra och för all Framtid försvaga deras Självkänsla och därmed försämra deras möjligheter på Arbetsmarknaden"

Jag: "Vad bra"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar