måndag 17 augusti 2009

DAG 272: NO MORE HÄKTET!

Måndag 17:e Augusti 0900:

Sprang ut från Kronobergshäktet
Ner mot Norrmälarstrand.

Solen sken bakom molnen. Måsarna skrattade mig rakt upp i ansiktet.
Jag skrattade tillbaka.

Sprang mot Rålis.
Sprang runt min egen axel i ungefär tio minuter.
Tjoade. Tjimmade. Gjorde kullerbyttor. Moonade.

Hoppsa steg mot Västerbron.
Jag ville ut ur stan och tog riktning söderut.
Hjulade över bron mot Hornstull.

Kort paus vid Verkstadsgatan. Köpte en kaffe.

Fortsatte springa. Spillde ut allt kaffe. Sket i det.

Sprang nedför Långholmsgatan. Sprang om 4:ans buss.

Fem höga indianhopp upp på Liljeholmsbron.
Sprang runt min egen axel i fyra minuter.
Tjoade. Tjimmade. Gjorde Kullerbyttor. Moonade.

Efter tre rungande HURRA HURRA HURRA stannade jag och slog mig för bröstet: AAAAAAAAARRRRRRRRRRGGGGGGGGGHHHHHHHHH

Människor gick förbi. Himlade med ögonen. Suckade. Stönade.
Skakade på huvudet.
Jag hörde lösryckta kommentarer som:

"Inte du igen"

"Nä nä, den här gången går vi inte på det"

"Hoppa du bara"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar